Freitag, 24. Oktober 2014

  ExpoClásica announces its second edition


expoclasica

ExpoClásica, professional meeting of classical music sector whose first edition took place with great success in Madrid late last year, has just announced its second edition to be held on 11 and 14 December in Conde Duque, Madrid. The event will include among its participants some of the most important national and international agencies and promoters. Until its creation in 2013 has never before been held in Spain a trade show dedicated to comprehensively 'art music'.

The new edition has an added value, which will host the First National Forum of programmers classical music, responding to the need to establish a meeting point for those responsible for the musical programs of our country, both public and private entities . It challenges facing this sector will arise, new connections within the same should be developed and ideas and partnerships that will generate boost.

In addition to the two days of professional field, the fair weekend will open with a series of concerts in which the public may participate.


The first edition of ExpoClásica, whose theme was "The internationalization and promotion of Spanish classical music" was held from 22 to 24 November 2013 with a positive balance: 450 accredited professionals, 24 exhibitors (INAEM, Arsis, AEEMS , AEJO, AEOS, AMCC, AMM, Twelve Notes, FestClásica, Music Maestro Foundation, Foundation SGAE, GLAE, GEMA, Thalia Group Concertante, Hippocampus, MITO Concerts, Music Apropos, Musiépoca, Musiespaña, Neopercusión, Odradek Records, Ritmo, Scherzo and Verso), more than 30 companies involved (record companies, multinationals, distributors, music stores, developers ...), 13 participating associations, 6 foundations, 14 international guests from 6 different countries (UK, France, Mexico, China, Germany and Italy), 33 speakers participants (journalists, musicologists, actors, composers, ...), 11 round tables, 8 showcases news coverage and consists of more than 30 media. The numbers leave no doubt of the success of this pioneering initiative in Spain exhibition, and which led to this second edition.

  ExpoClásica anuncia su segunda edición


expoclasica
ExpoClásica, el encuentro profesional del sector de la música clásica cuya primera edición tuvo lugar con gran éxito en Madrid a finales del año pasado, acaba de anunciar su segunda edición que tendrá lugar entre los días 11 y 14 de diciembre en Conde Duque, Madrid.  La cita contará entre sus participantes algunas de las más importantes agencias y promotores nacionales e internacionales. Hasta su creación en el año 2013 nunca antes se había celebrado en España una feria profesional consagrada de forma global a la ‘música culta’.
La nueva convocatoria cuenta con un valor añadido, ya que acogerá el I Foro nacional de programadores de música clásica, respondiendo así a la necesidad de establecer un punto de encuentro para los responsables de las programaciones musicales de nuestro país, tanto de entidades públicas como privadas. En él se plantearán los retos que atraviesa este sector, se establecerán nuevas conexiones dentro del mismo y se generarán ideas y alianzas que lo impulsen.
Además de las dos jornadas de ámbito profesional, la feria se abrirá el fin de semana con un ciclo de conciertos en el que podrá participar público general.
La primera edición de ExpoClásica, cuyo lema fue “La internacionalización y la promoción de la música clásica española”, se celebró del 22 al 24 de noviembre de 2013 con un balance muy positivo: 450 profesionales acreditados, 24 expositores (INAEM, Arsis, AEEMS, AEJO, AEOS, AMCC, AMM, Doce Notas, FestClásica, Fundación Música Maestro, Fundación SGAE, GLAE, GEMA, Grupo Concertante Talía, Hippocampus, MITO Concerts, Música Apropos, Musiépoca, Musiespaña, Neopercusión, Odradek Records, Ritmo, Scherzo y Verso), más de 30 empresas involucradas (discográficas, multinacionales, distribuidoras, tiendas de música, promotoras…), 13 asociaciones participantes, 6 fundaciones, 14 invitados internacionales procedentes de 6 países diferentes (Reino Unido, Francia, México, China, Alemania e Italia), 33 ponentes participantes (periodistas, musicólogos, agentes, compositores,…), 11 mesas redondas, 8 showcases y una cobertura informativa constituida por más de 30 medios de prensa. Números que no dejan lugar a dudas del éxito de esta iniciativa ferial pionera en España, y que han propiciado esta segunda edición.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen